Supreme Media Blog | Zorg voor meer leads

5 Essentiële elementen die jouw website niet heeft

Uw homepage is ongetwijfeld de belangrijkste pagina van uw website. Vergeet daarom nooit dat je geen tweede kans krijgt om een eerste indruk te maken, het is belangrijk dat je het verkeer op je website onderschept en dat verkeer in leads en dan uiteindelijk klanten filtert. Hierom 5 tips voor betere leads!

1. Web (Hero) Banner

‘Een term die wordt gebruikt in webdesign voor een specifiek type web banner. Een (hero) is een grote banner die prominent geplaatst wordt op een webpagina, meestal in het midden. De banner geeft vaak een overzicht van de belangrijkste inhoud van een site. Een banner bestaat vaak uit beeld en tekst, kan statisch of dynamisch zijn (bijvoorbeeld een ronde lijst met afbeeldingen en of onderwerpen). Web banners kun je perfect gebruiken om uw gebruikers te trekken en u moet ervoor zorgen dat het perfect uitlegt wie u bent, wat u doet en wat u voor de individuele klant kunt doen.

Ze bestaan meestal uit een:

• Headline bericht 1-8 woorden MAX (dit is de grootste tekst)
• Sub headline – kleinere tekst die een beetje meer de detail in gaat (1-2 zinnen)
• Primaire oproep tot actie – knop met link die de gebruiker aanzet te kopen, te bellen, e-mail, enz.
• Ondersteunend beeld – Achtergrondafbeelding dat samen gaat bij het thema van uw dienst die het product dat u verkoopt bevordert.

2. Ondersteunende informatie

Vertrouwen opbouwen. Hoewel we nu met computers als een maatschappij zijn opgegroeid, zijn veel mensen nog steeds sceptisch over het gebruik van hun creditcard (bank) informatie op websites, en met goede reden! Een gebruiker moet natuurlijk ook niet altijd zijn informatie overal op het web plaatsen. Ondersteunende informatie is daarom essentieel voor het winnen van de harten van uw klanten, met name degenen die nog niet weten wie u bent, wat u doet en waarom uw product/service voor hen geschikt is. Ondersteunende informatie kan bestaan uit:

• Voordelen van uw product/service
• Wie je bent
• Affiliate logos
• Social bewijs (social media actief)
• Beoordelingen
• Succesindicatoren (klanten beoordelingen)

3. Navigatie

U wilt uw bezoekers altijd een duidelijk en concrete navigatie geven naar de juiste bestemming van uw homepage. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen dat de navigatie ook te allen tijde zichtbaar is, indien mogelijk. Als uw site een zoekopdracht voor producten bevat, zorg er dan voor dat dit object altijd goed zichtbaar is. Het doel van een goede navigatie is het verminderen van het verkeerd rondleiden van uw site, u wilt immers niet de tijd van uw gebruikers verspillen door hen in de verkeerde richting op te sturen. Sommige mensen worden hierdoor zelfs gefrustreerd, vooral als ze niet kunnen vinden waar ze naar zoeken en dat kost echt klanten.

4. Middelen

De meerderheid van de gebruikers die naar uw site komen, zullen waarschijnlijk niet klaar zijn om direct te kopen en/of aan te melden. Dit is heel normaal. Voeg een pagina op de homepage toe waar ze diep in het product kunnen duiken en daardoor meer over uw product of dienst kunnen leren. Dit nodigt hen uit om meer te leren over wat het voor product is en waar ze naar op zoek zijn.

5. Call-to-Action

Call to action is noodzakelijk om degenen die niet geïnteresseerd zijn in je doelstelling te begrijpen. “Als de eerste de klant net niet bereikt, probeer het dan met een tweede.” Bij de secundaire acties moet altijd het onderwerp het belangrijkste zijn. Ze zijn bedoeld om de gebruiker een andere optie te geven als ze niet geïnteresseerd zijn in wat ze al hebben gezien.