650.000 VR-brillen in Nederland!

De Virtual Reality bril. Die kennen we inmiddels allemaal wel! In Nederland heeft pas 5% van alle consumenten zo’n speciale bril in huis. Dat is niet zo veel zou je denken, maar daar wordt voor de komende jaren verandering in gebracht. Het lijkt een concept dat nu op het punt staat om echt door te breken, terwijl je misschien zou denken dat het al weer een beetje passé aan het worden is. Maar binnenkort wordt het veel meer gebruikt dan alleen voor de lol. Benieuwd hoe? Lees het hele verhaal hieronder!

 

Samsung lijkt nog steeds de marktleider te zijn met een marktaandeel van maar liefst 51%. De verwachting is dat zo’n beetje 4% van de consumenten in ons kleine kikkerlandje een VR-bril gaat aanschaffen. Als dit daadwerkelijk gebeurd, passeert het aantal VR-brillen in Nederland de 1 miljoen!

 

Je ziet in de doelgroep voornamelijk 18 t/m 35 jarige terugkomen. Deze leeftijdscategorie is hierin het meest geïnteresseerd. Misschien dat dit ook komt doordat VR technieken nu veel in games gebruikt worden, of omdat je tegenwoordig ook al sommige films kunt bekijken met de speciale bril. Ondanks dat er nog niet heel veel aanbod is van sport- en tv programma’s, films en series in virtual reality hebben bijna 1 miljoen Nederlanders hier toch wel interesse in! Op die manier kun je een voetbal wedstrijd op je bank bekijken, maar het gevoel hebben dat je in het stadion zit!

 

Doordat de nieuwe toepassingen en verbreding van de VR-bril aan zitten te komen, zullen wij ook sneller een VR-bril aanschaffen. Tegen die tijd zijn er namelijk zoveel meer mogelijkheden mogelijk. Vorig jaar was Feyenoord – PSV al in VR te zien! Eurosport heeft namelijk al een eigen VR-app. Ideaal! Je kunt nu bijvoorbeeld ook al zwemmen met haaien, of skydiven boven een land waar je altijd al naartoe hebt gewild!

 

Je hebt inmiddels al zo veel verschillende merken, met verschillende stijlen, mogelijkheden, etc. Op die manier is er voor iedereen wel een VR-bril te koop! Waar wacht je nog op? Beleef de ervaring zelf!