Supreme Media | Nieuwsbrief

Hoe maak je een nieuwsbrief?

Dus je wilt je klanten een nieuwsbrief sturen? En jij wilt dat ze het bericht zien? En ten slotte wil je dat ze iets doen nadat zij het bericht hebben gelezen? E-mail nieuwsbrieven zijn een handig hulpmiddel en ze kunnen uw echt helpen om het verkeer naar uw website te verhogen en uiteindelijk tot conversies en verkoop leiden. Bekijk de volgende 3 e-mailmarketing tips bij het maken van uw volgende nieuwsbrief:

Denk na over wie uw klanten zijn en wat ze willen

Ontwikkel een oproep actie. Een oproep tot actie is wat klanten trekt. Het is de onweerstaanbare drang om diepere kennis te maken over uw product en/of service. Doe ons een plezier en onthoud: heb maar één oproep tot actie per nieuwsbrief, je wilt niet de gene zijn die alle voorgerechten bij het feestje in iemands mond drukt (niemand wil die gene zijn). Snelle tip: Gebruik een knop in plaats van een hyperlink, een dummy! Houd er rekening mee dat de knop groter moet zijn dan de meeste componenten, gebruik een dwingende kleur, misschien zelfs wat Photoshop effecten om het een geheel te maken.

Houd dingen simpel

Wees niet ongeduldig en prop niet alle informatie die je hebt over uw product in de nieuwsbrief. Het hoofddoel van de nieuwsbrief is om de ontvanger naar uw site door te sturen, zodat ze meer kunnen leren over verkoop, product, of een prijzen, enz. Een nieuwsbrief gaat niet goed samen met het vertellen van uw hele bedrijfsvisie, dit is het werk van uw website. Denk aan deur tot deur verkoop, dit gaat heel snel. Zodra de deur opent, denk je dan dat je wel even de tijd hebt voor het verkoop praatje? Mooi niet dus want als je dat doet wordt waarschijnlijk de deur op je neus dicht geslagen …  auwwww!

Gebruik leuke fotografie

Je wilt namelijk dat ze de volledige nieuwsbrief gaan bekijken. Laat je klanten niet naar een saai portret kijken, wat moet je dan wel doen? Maak het spannend geef het een bekend tintje. Ga dus altijd mee met trends en/of feestdagen. Is het bijna vakantie? Is het bijna koningsdag? Gebruik dit alles om de aandacht te trekken van uw klant.