Supreme Media | Nieuwsbrief design

Nieuwsbrief design

Een goede manier van marketing zijn e-mail nieuwsbrieven. Hoewel deze methode misschien een beetje verouderd lijkt, zijn er nog steeds mensen die geen gebruik maken van sociale media in het algemeen. Voor die mensen is het nog steeds interessant om een nieuwsbrief te maken. Maandelijks of wekelijks laten weten dat je er nog bent is van groot belang voor de klant. Het is natuurlijk zo dat een grote hoeveelheid mensen de e-mails in de vuilnisbak gooien maar er zijn bepaalde ontwerpmethoden die u helpen om uw bericht over te halen om er toch op te klikken.

Keep it simpel!

Houd de nieuwsbrief simpel en laat het niet lijken op een RE: bericht of een gratis actie als dit niet zo is. U hoeft geen bergen informatie kwijt in deze mail. Dat is namelijk waar uw website voor is! Het belangrijkste doel van de nieuwsbrieven is dan ook om mensen naar uw website te brengen, het moet verleidelijk zijn maar niet te veel push. Een klant gaat waarschijnlijk niet meer dan een 300 woorden e-mail lezen (ik weet dat ik dat zelf ook niet doe). Schuif de informatie niet in de het gezicht van de klant, maar geef ze de kans om te leren over wat u zoal allemaal aanbiedt.

Gebruik een hero image

Een hero image is een geweldige manier om je bericht binnen een paar seconden onder de aandacht te krijgen. Een hero image is een web banner die al jaren wordt ingezet om de aandacht te trekken. Het toevoegen van een knop is hierbij ook een goed idee, u geeft het bericht zo weer dat het altijd een beroep tot actie heeft.

Vergeet je logo niet

Zorg ervoor dat uw logo zeer prominent aanwezig is in uw e-mail, het is heel belangrijk dat de gebruiker uw logo herkent en hierdoor juist op de mail gaat klikken. Anders kan diezelfde klant denken dat de e-mail van een onbekend bedrijf is.

Voeg contactgegevens toe

Een klant kan vragen hebben over een bepaald product of dienst dat u aanbiedt. Contact is hierbij dus erg belangrijk: sociale media, telefoonnummer, adres en e-mail. Deze methoden van contactgegevens werken ook als een soort validatie dat u een echt bedrijf bent en je dus niet onder bijvoorbeeld een nepadres werkt.

Er zijn veel verschillende variaties en manieren om een e-mail nieuwsbrief te maken, maar het is altijd het beste om dingen kort te houden, dit kan ik niet genoeg benadrukken. Millennials lezen nauwelijks meer!