Supreme Media | Epe

Wat hebben wij nodig om te beginnen?

Het beginnen met het bouwen van een website kan lastig zijn als je niet over de nodige componenten beschikt. Het moeilijkste deel van het bouwen van een website is het idee van de klant om te zetten tot een mooi vorm gegeven website. Dit kan moeilijk zijn als zij zelf niet veel mee geven om mee te werken. Hier de 3 belangrijkste punten.

1. Logo en merk richtlijnen

Dit is het eerste wat je analyseert. Voor maximale effectiviteit is het erg belangrijk om een logo van een bedrijf of merk op hun site te plaatsen. Dus, wat voor soort elementen zou je kunnen gebruiken vanuit de huisstijl van een klant? Kortom, het zijn kleuren, vormen, stijlen, en lettertype keuzes die een website eigen maakt. Met deze 4 elementen kunt u de werkelijke stijl van het bedrijf implanteren die bij de klant past. Ook zullen ze onder de indruk zijn dat je de tijd hebt genomen om alles samen te brengen tot een mooi geheel.

2. Wat zijn de doelstellingen van de klant?

Ten tweede is het doel van een website erg belangrijk bij een goede bouw. De doelstellingen van het bedrijf en dus de website zou het meest belangrijke punt kunnen zijn die bij de webdesign helpen.

Dingen die u de klant tijdens het eerste kennismakings gesprek zeker moet vragen zijn:

  • Waarom wil je een nieuwe website?
  • Wie is uw doelgroep?
  • Welke problemen heeft uw klant die uw bedrijf lost?
  • Waarom moeten mensen met u zaken doen en niet met uw concurrenten?
  • Wat wil je NIET op je website?
  • Kunt u een paar andere sites van uw industrie vermelden die u wilt?

Kortom, je wilt de klantdoelstellingen omzetten naar website-elementen. Vind creatieve manieren om de problemen op te lossen die de klant heeft.

3. Beeldvorming

Wij horen vaak dat “beeldvorming belangrijk is”. Nou … Dat komt omdat het gaat om het geven van een persoonlijk tintje aan uw website. laat zien hoe goed uw product of dienst is en laat zien dat uw klanten tevreden zijn zo wordt het een stuk persoonlijker.

Heel veel sites gebruiken stock foto’s, dit kan maar mag nooit gebruikt worden om een website persoonlijk te maken. Voorbeelden waarbij wel stock foto’s gebruikt kunnen worden zijn voor vage situaties zoals gewone objecten of landschappen, maar laat het nooit een persoonlijkheid van een bedrijf uitbeelden. Foto’s kunnen er nep en schreeuwerig uitzien. Zorg dus altijd voor een persoonlijk tintje!