succesvol-gebruik-van-social-media

Hoe maak je als bedrijf succesvol gebruik van social media?

Hoe maak je als bedrijf succesvol gebruik van social media?

Social media is anno 2017 niet meer weg te denken uit onze samenleving, maar hoe maak je er nou optimaal gebruik van? Bijna elke dag kom je er wel mee in aanraking, en dat daar kansen liggen voor bedrijven is algemeen bekend. Er is ontzettend veel vraag naar goede hulp en advies over advertenties op verschillende mediakanalen, en daarom hierbij de eerste gouden tips!

1. Wees constant.

Zorg ervoor dat je minimaal 1x per 2 dagen wat van je laat horen. In het begin zou alles een beetje stroef lopen, je krijgt niet zo snel likes of reacties, maar hoe langer je er mee bezig bent hoe beter het gaat. Het gaat er in het begin vooral om dat je steeds wat van je laat horen, zodat mensen zien dat je goed bezig bent. Als ze dan een bedrijf of ondernemer nodig hebben wat voor jou een potentiele klus kan zijn, denken ze meteen aan jou!

2. Profileer jezelf

.
Het is erg belangrijk je dat je vanaf dag 1 laat zien wat je bent en wie je doet, en dat mensen dat terug kunnen zien in jouw berichten. Wie ben je, en wat doe jij anders dan je concurrenten? Wil je overkomen als de echte specialist? Gebruik wat vaker vaktermen. Wil je laten zien dat je veel ervaring hebt? Laat het zien! Elk bedrijf profileert zich op een andere manier, en dat hoort ook zo. Zorg ervoor dat dit terug te vinden is in je posts op social media.

3. Wissel de inhoud af.

Plaats verschillende berichten op je kanalen, en zorg ervoor dat het interessant blijft om jou te volgen. Plaats dus niet 5x per week een blog, maar wissel af met bijvoorbeeld lopende projecten voor klanten, foto’s en eventueel video’s, ga zo maar door. Denk ook aan leuke weetjes en tips die andere mensen in dezelfde branche kunnen helpen. Je hoeft natuurlijk niet meteen alles prijs te geven, maar dit is wel een goede manier om de gunfactor van jouw bedrijf te vergroten en het groot te houden.

4. Wees uniek.

Voordat je heel enthousiast begint en vanalles begint te plaatsen, doe een onderzoekje naar je concurrenten. Dit kan ervoor zorgen dat je een veel beter start maakt, en gelijk in de roos schiet in plaats van dat je je doel meteen misloopt. Zorg ervoor dat je andere dingen plaats als dat je concurrenten in de buurt al plaatsen, en kom met een uniek idee of concept wat niemand anders heeft. Dit is lastig en kost veel tijd, maar zeker de moeite waard.

5. Probeer en experimenteer.

Als je de bovenste 4 punten goed op een rijtje hebt, kan je beginnen met de 5e en laatste tip. Het is helemaal niet verkeerd om hulp te vragen van experts of gewoon van vrienden, en ze te vragen wat zij graag zouden willen weten of volgen omtrent jouw bedrijf. Zeker als je alleen bent kan dit erg nuttig zijn. Een frisse blik vanuit een nieuwe hoek is altijd goed, en brengt je vaak op nieuwe ideeën!

In het begin zal je merken dat het zeker niet makkelijk is. Het komt stroef op gang en je ziet misschien niet snel het gewenste resultaat, maar volhouden is het belangrijkste. Wees creatief, probeer nieuwe dingen, en stap ook zelf is uit je comfortzone! Hulp nodig bij jouw social media marketing? Neem dan hier contact op met Supreme Media.