Supreme Media Blog | Branding tips vakantie

Vakantie branding tips

Tijdens de vakantie periodes is het een perfecte tijd voor bedrijven om creatief te worden met hun “branding” activiteiten (dit doen we natuurlijk het hele jaar door) maar in de vakantie periode heb je een extra aanknoop punt met jouw potentiële klant. Sommige bedrijven kunnen denken dat dit niet nodig is, maar denk maar zo het kost niks extra voor jou als bedrijf maar voor de klant maakt het een groot verschil over hoe zij jouw bedrijf zien. Persoonlijk denk ik dat bedrijven zich hierin kunnen onderscheiden en de klant een gevoel van vakantie vrolijkheid te geven.

In het kader van feest of vakantiedagen, geef ik je daarom vier tips:

Tip 1: Blijf consistent met jouw vakantie branding op alle platformen

Als u uw bedrijf nog een snelle “makeover” voor dit vakantieseizoen wilt geven, raden wij aan om dit consistent door te voeren op alle socials en websites. Gebruik een kleur of een specifieke look en feel, en wees ervan bewust dat het wordt afgebeeld op alle platforms die u gebruikt voor uw bedrijf.

Tip 2: Gebruik feestelijke kleuren

Afhankelijk van de vakantie, gebruik feestelijke kleuren in uw branding, kleuren die lijken op die specifieke vakantie of voor dat specifieke seizoen. Het is echt belangrijk dat je trouw blijft aan uw huisstijl, zodat uw klanten u nog steeds kunnen herkennen.

Tip 3: Wees tijdig met het plaatsen van content

Als u uw branding voor de vakantie wilt bijwerken, wees dan optijd met het uploaden van de content. Zorg ervoor dat u alles van tevoren hebt klaar gemaakt, wist je dat je content kunt plannen op alle socials? Je hebt namelijk programma’s als Buffer, een tool waarmee je al het vakantie content op al uw sociale accounts kunt plannen. Als u een e-mail nieuwsbrief stuurt, moet u ervoor zorgen dat u het verstuurt voordat iedereen vertrekt met vakantie of de feestdagen.

Tip 4: Houd het eenvoudig

Kwaliteit boven kwantiteit. Breng je bericht over in een paar korte woorden en blijf je klanten niet met veel inhoud bombarderen. Zorg dat je deze 4 tips gebruikt en je zult hiermee jezelf onderscheiden van andere bedrijven. De key is namelijk content, content en nog eens content. Succes!