Supreme Media | Waarom is een blog zo belangrijk?

Waarom is een blog zo belangrijk?

Ik hoor jullie denken. Al die grote bedrijven hebben een blog op de website maar ‘waarom?’ Waarom een blog op een website waarbij hele verhalen worden verteld die toch niemand leest? Nou, het is namelijk zo dat tekst (content) steeds belangrijker wordt in het online landschap. Vraag een van onze teamleden wat u moet doen om uw site beter te laten ranken (hoger in google) en ze zullen je ongetwijfeld aanbevelen dat u moet bloggen.

Het toevoegen van inhoud op uw website is een van de mooiste, makkelijkste en meest efficiënte manieren om ervoor te zorgen dat uw website voor bepaalde voorwaarden staat. Zo oud als deze praktijk is, is het vreemd dat de vraag (waarom bloggen) nog steeds bestaat. Wij schrijven tegenwoordig blogs over bloggen en ik zal je vertellen waarom:

Ik denk dat “blogging” kan worden ingedeeld in het bedienen van 2 belangrijke doeleinden:

  • Meer verkeer krijgen (helpt SEO).
  • Deel uw schat aan kennis (meer een zakelijke praktijk).

Ten eerste beginnen we met SEO

Inhoud toevoegen Consistently = Organic Traffic.
Organisch verkeer of onbetaald verkeer is verkeer dat u ontvangt van gebruikers die zoeken naar zoekwoorden die verband houden met uw bedrijf en uw website. Bijvoorbeeld, als u naar ‘webdesign bedrijf Epe’ zou zoeken, zou u Supreme Media als eerste kunnen zien.

Dit komt door een aantal dingen: de structuur van de website, de inhoud op de website (inclusief de blog) en enkele technische dingen zoals snelheid van de site, fouten, enz.

Het doel van bloggen op uw website is consistentie toevoegen van nieuwe inhoud op uw website, zodat Google (en andere zoekmachines) ziet dat u actief en geloofwaardig bent.

Zie bloggen als een persoonlijk dagboek om indirect met uw klanten en anderen te spreken. Wat wil je dat ze weten? (Of niet weten?) Het hebben van een bedrijfs blog is een makkelijke manier om nieuws, uw kennis, en dingen te delen die u op internet wilt plaatsen. Of iemand het nu leest of niet, een dagboek wordt ook niet altijd door iedereen gelezen. Google zal deze inhoud indexeren en hierom heb je baat bij het schrijven.

Bijvoorbeeld, een van de grootste redenen waarom ik dit bericht schrijf, is omdat het een vraag is die ik vaak wordt gevraagd. Waarom moet ik bloggen? Hoe vaak moet ik bloggen? Waar moet ik over bloggen? Uiteraard moeten blogonderwerpen en dergelijke wel gaan over uw bedrijfs activiteiten. Als vuistregel zou ik het volgende aanbevelen, Voeg tenminste een keer per maand een nieuwe blog toe op uw website. Als u meer kunt, doen!

Om het bovenstaande samen te vatten:

  • Ja, je moet een blog hebben.
  • U moet minimaal één blog per maand op uw website plaatsen.
  • Je moet vasthouden aan onderwerpen die je klanten, vooruitzichten, enz. kan begrijpen. Succes!