Supreme Media Blog | Waarom social media nog steeds hot is!

Waarom social media nog steeds hot is!

Net zoals als alles op internet, verandert ook social media. We zagen bijvoorbeeld de opkomst van video rond 2016 opkomen, of het nu op Facebook, Snapchat of een ander platform was. Wie houdt er niet van video’s waarbij je geëntertaind wordt doormiddel van gekkigheid.

Het is belangrijk dat je het juiste platform inzet die bij jouw bedrijfs activiteiten past. Zo is Facebook niet geschikt voor ieder bedrijf. We zien te vaak dat er bedrijfspagina’s worden aangemaakt maar dat er nooit wordt geüpdatet.

Focus je op geschikte platformen die het beste bij uw bedrijf past.

Er zijn tegenwoordig tal van social media platforms, maar het betekent niet dat je je op ieder platform moet storten. Experimenteer met de verschillende platforms en kijk waar u en uw bedrijf uitblinkt en verlaag de platforms dan naar een beheersbaar aantal. Als u niet actief bent op al die platforms, heeft het namelijk ook geen zin.

Als u niet zeker bent van welke social media u wilt beginnen, overweeg dan het gebruik van de grote 5: Facebook, Instagram, Twitter, snapchat, en LinkedIn (LinkedIn is gericht op B2B, als u een consumentgerichte dienst bent, gebruik dan dus geen LinkedIn).

Voel je vrij om te testen!

Wees niet bang, merken doen het de hele tijd! Experimenteer met het tijdstip van de dag, inhoudstype of frequentie. Het vinden van de optimale tijd van de dag, de frequentie en het type inhoud voor extra betrokkenheid kan jouw bedrijf helpen het maximale uit social media te halen.

Behandel elk platform individueel. Ze hebben allemaal hun eigen unieke optimale strategieën en content types die het beste werken. Facebook werkt bijvoorbeeld het best om een keer per dag iets te plaatsen. Twitter daarentegen helpt meer bij het plaatsen van meerdere keren per dag.

Betaalde reclame

Betaalde reclame op sociale media moet een hulpmiddel voor aandacht zijn! Het rendement op de investering voor reclame op social media betaald zich tienvoudig terug!

Kijk alleen wel uit! Veel consumenten gebruiken sociale media om hun lof te betuigen MAAR en helaas ook hun ontevredenheid. Reageren op zowel positieve als negatieve opmerkingen, beoordelingen, enz, is vooral belangrijk voor social media.

Als het gaat om negatieve dingen over het bedrijf (zelfs als de consument over reageert) is het altijd belangrijk om ze met geheven hoofd aan te spreken en alsnog proberen een positieve drive te krijgen. Hoe je reageert, kan bepalen of ze het gesprek met een glimlach op hun gezicht verlaten of zij/haar vrienden gaan taggen met een slechte review. Als u niet weet waar te beginnen met digitale marketing, kan Supreme Media u helpen! Wij bieden digitale marketing en management diensten aan, succes!